Binnenkort verandert de toegang tot de RDP-omgeving!

Beste klant,  
 
Er gaat een wijziging plaats vinden in de VPN-server waarmee je verbinding kan maken met de RDP-omgeving van Intramed Online. Met de huidige VPN en VPN-software (VPN van Sophos, Tunnelblick of OpenVPN) heb je met bijvoorbeeld een MacOs, Windows computer of een iPad/Tablet de mogelijkheid om in te loggen op Intramed Online wanneer je wil.  
 
Per 27 mei 2024 wordt de oude VPN-server uitgeschakeld en stappen we over op een nieuwe VPN. Om te zorgen dat je ook na deze datum verbinding kan maken met de RDP-omgeving van Intramed Online, kun je vanaf maandag 29 april maar uiterlijk voor 27 mei de nieuwe VPN installeren en gebruiken op de apparaten waarbij je deze gebruikt. Kijk hieronder welke situatie op jou van toepassing is. 
 
Situatie 1: Ik of een collega maak(t) gebruik van de VPN  
Via onderstaande links kun je naar de handleidingen voor de apparaten die jij of je collega’s (thuis) gebruiken om verbinding te maken met de RDP-omgeving van Intramed Online. Op deze apparaten is het nodig om de nieuwe VPN-software te installeren, je hoeft alleen stap 1 van de handleiding te volgen: 
 
Handleiding voor MacOS 
Handleiding voor iPad/iPhone OS 
Handleiding voor Windows 
Handleiding voor Android  
 
Situatie 2: Wij hebben ons IP-adres doorgegeven 
Wanneer je eerder een vast IP-adres hebt doorgegeven en je nu zonder VPN-verbinding kan inloggen op de RDP-omgeving van Intramed Online blijft dit zo. Je hoeft niet opnieuw een IP-adres door te geven en je hoeft ook geen VPN te installeren. 
 

Afbeelding met logo, clipart, Graphics, symbool
Automatisch gegenereerde beschrijving Gebruik je dit icoon op je bureaublad om in te loggen in Intramed? Dan hoef je op die computers geen VPN te installeren.  
 


 Ondersteuning vanuit het Service Centrum 
Als je hulp nodig hebt bij problemen of als er vragen zijn tijdens het installeren van de nieuwe VPN, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons Service Centrum.