Releasenotes mei 2024

In deze versie van Insight zijn meerdere grote aanpassingen bij het dashboard “Outcome” gedaan en enkele kleine wijzigingen. Voor meer informatie of de verschillen tussen Intramed Insight ‘Start’ en ‘Extra’ vind je hier

Let op: Voor sommige dashboards is het nodig om de managementinformatie opnieuw te berekenen. Volg daarvoor de eerder beschreven stappen.

Heb je de richtlijnen in Intramed geupdate? Bereken dan ook opnieuw de management informatie.

Dashboard Outcome

In het dashboard “Outcome” worden alleen de hoofdscores van de vragenlijsten getoond maar niet alle vragenlijst hebben een hoofdscore. Van de vragenlijsten zonder hoofdscore is het daarom ook niet interessant om deze bij het onderdeel “Resultaat“ te tonen. Daarom zijn de meetinstrumenten zonder hoofdscore bij de widget “Eenmalige meetinstrumenten: resultaat” nu verwijdert.

De volgende vragenlijsten zijn vanaf nu niet meer zichtbaar:

  • Claudicatio
  • Claudicatio baseline
  • COPD balseline CZN
  • COPD CZN
  • Hart CZN
  • Hart baseline CZN
  • Osteo baseline CZN
  • Osteo CZN
  • COPD-vragenlijst
  • COPD-vragenlijst3
  • COV-AL vervolg
  • COV-AL vervolg v2
  • COVAL-0
  • COVID-baseline CZN
  • COVID periodieke vragenlijst CZN
  • Intake vragenlijst Parkinson
  • MDL

In het dashboard “Outcome” werden alleen meetinstrumenten getoond als deze minimaal 2 keer waren afgenomen. Hiermee werd de suggestie gewekt dat het totaal aantal metingen werd getoond maar dit was niet het geval. Er werd alleen het aantal episodes getoond waarbij een meetinstrument meerdere keren was afgenomen.

Om dit te op te lossen en te verduidelijken zijn de volgende aanpassingen gedaan:

De widget “Eenmalige meetinstrumenten“ toonde alleen screeningsmeetinstrumenten en eindevaluatie meetinstrumenten. Het onderscheid tussen éénmalig en herhaald is niet voor alle meetinstrumenten duidelijk (ze kunnen als screenings en/of evaluatie meetinstrument worden gebruikt). Daarom worden van nu het aantal episodes getoond waarbij een meetinstrumenten minimaal 1x is afgenomen.

De widget “Herhaalde meetinstrumenten“ toont vanaf nu het aantal episodes met een vervolgmeting.

In de titel is verduidelijkt dat de widget het aantal episodes betreft. Ook is de informatie in de i-tjes aangepast in de widgets.

  • De filters die ingesteld konden worden om een periode te bepalen waren onduidelijk, daarom zijn ze aangepast:
    “Datum lopende klacht“ is verwijdert
  • De begindatum is aangepast van “Dit jaar en afgelopen jaar” naar “alle data”.
  • “Einddatum” verandert van naam naar “Datum laatste behandeling“.
  • Extra verbetering: De naam van het filter “CSI” aangepast naar “Aanspraakcode“

Dashboard Lang openstaande dossiers

In het dashboard “Lang openstaande dossiers” is een extra filter toegevoegd: Chronisch/Acuut. Met dit filter kun je beter beoordelen of dossiers terecht langer open staan of niet.

Dashboard behandelgemiddelde

In het filtergedeelte is rechts onder de diagnosegroep in de filterlijst, nu het filter “Diagnosecode” toegevoegd. Hiermee kun je bij een behandelgemiddelde ook de diagnosecodes zien.

Dashboard Klinimetrie details Lage Rug

Bij het pop up dashboard “Klinimetrie details Lage Rug”, werden in enkele gevallen de aantallen PSK per dossier niet correct geteld, dit is nu aangepast. Vanaf nu worden alle PSK”s (m.u.v PSK #2) geteld.

MDS Dashboard

In de volgende Widgets zijn de ODI en mODI toegevoegd:

  • Praktijkoverzicht widget MDS Lage rug aanlevering
  • Detailoverzicht widget Meetinstrumenten per medewerker

Ook is de kopnaam #QBPDS meting is aangepast naar #QBPDS/ODI meting.

Dashboard Zorgplannen

In het “Zorgplannen” dashboard op het tabblad “Details zorgplannen”, stond in de kolom “Behandelduur in weken” niet het juiste aantal, dit is opgelost. Vanaf nu wordt het verschil in weken tussen de eerste en laatste behandeling getoond.

Er is een extra kolom toegevoegd in het dashboard Zorgplannen: ”Behandelrichtlijn”. Hier wordt de eerst toegevoegde behandelrichtlijn getoond.

Verder is de kolom ‘Aanspraakcode’ verplaatste achter de kolom ‘Concern’, zodat de kolommen “Concern”, “Profiel”, “Behandelrichtlijnen” en “Geadviseerd profiel” naast elkaar staan en dus makkelijker met elkaar te vergelijken zijn op het juist invullen van de gegevens.