Beste klant,
Er gaat een wijziging plaats vinden in de VPN-server waarmee je verbinding kan maken met de RDP-omgeving van Intramed Online. Met de huidige VPN en VPN-software (VPN van Sophos, Tunnelblick of OpenVPN) heb je met bijvoorbeeld een MacOs, Windows computer of een iPad/Tablet de mogelijkheid om in te loggen op Intramed Online wanneer je wil.
Per 27 mei 2024 wordt de oude VPN-server uitgeschakeld en stappen we over op een nieuwe VPN. Om te zorgen dat je ook na deze datum verbinding kan maken met de RDP-omgeving van Intramed Online, kun je vanaf maandag 29 april maar uiterlijk voor 27 mei de nieuwe VPN installeren en gebruiken op de apparaten waarbij je deze gebruikt. Kijk hieronder welke situatie op jou van toepassing is.
Situatie 1: Ik of een collega maak(t) gebruik van de VPN
Via onderstaande links kun je naar de handleidingen voor de apparaten die jij of je collega’s (thuis) gebruiken om verbinding te maken met de RDP-omgeving van Intramed Online. Op deze apparaten is het nodig om de nieuwe VPN-software te installeren, je hoeft alleen stap 1 van de handleiding te volgen:
Handleiding voor MacOS
Handleiding voor iPad/iPhone OS
Handleiding voor Windows
Handleiding voor Android
Situatie 2: Wij hebben ons IP-adres doorgegeven
Wanneer je eerder een vast IP-adres hebt doorgegeven en je nu zonder VPN-verbinding kan inloggen op de RDP-omgeving van Intramed Online blijft dit zo. Je hoeft niet opnieuw een IP-adres door te geven en je hoeft ook geen VPN te installeren.
Gebruik je dit icoon op je bureaublad om in te loggen in Intramed? Dan hoef je op die computers geen VPN te installeren. |
Ondersteuning vanuit het Service Centrum
Als je hulp nodig hebt bij problemen of als er vragen zijn tijdens het installeren van de nieuwe VPN, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons Service Centrum.