De tarief prestatie ontbreekt of is niet in overeenstemming met de landelijke afspraken / contractuele afspraken.
Het tarief dat je hebt ingediend en declareert, komt niet overeen met wat je volgens de verzekeraar mag declareren. De meest voorkomende oorzaak is dat het verkeerde contract is geselecteerd in Intramed bij het ophalen van de tarieven tijdens de jaarovergang bij de tarievenupdate óf dat de medewerker niet is gekoppeld aan het contract.
Ga via [Bestand], [Contracten] naar het overzicht met alle contracten en open het contract van de zorgverzekeraar die niet het volledige bedrag uitkeert. Ga vervolgens naar tabblad “2. Tarieven” en controleer in de lijst met behandelcodes of het tarief dat in het contract staat overeenkomt met het afgesproken tarief voor die behandelcode met de zorgverzekeraar. Controleer dit tarief in het contract dat je met de zorgverzekeraar hebt afgesloten, deze kun je terug vinden op VECOZO of kun je opvragen bij de zorgverzekeraar.
Tarief is onjuist
Wanneer het tarief niet klopt kun je deze volgens een tarievenupdate opnieuw ophalen en corrigeren in het contract binnen Intramed.
Tarief is juist, maar de medewerker is niet gekoppeld
Als het tarief wel klopt, controleer dan of de juiste medewerker gekoppeld is aan het contract.
Wanneer alles klopt, neem dan contact op met de zorgverzekeraar.