De zorgverzekeraar heeft dezelfde declaratie meer dan een keer ontvangen óf is al vergoed aan een andere zorgverlener dit kan meerdere oorzaken hebben:
De behandeling op deze datum is al reeds aan jou uitbetaald
De behandeling op deze datum is al uitbetaald door de zorgverzekeraar aan jou, in Intramed of de behandeling al eerder is gedeclareerd. Wellicht is de credit niet verstuurd naar de zorgverzekeraar. Open de behandeling vanuit de agenda en druk vervolgens op [Declaratiehistorie], je krijgt vervolgens een overzicht met de historie van de declaraties van deze behandeling.
Je hebt meerdere behandelingen op een dag.
Je hebt twee behandelingen op een dag in de agenda staan, je mag maar één keer per dag eenzelfde behandeling doen. Haal de tweede behandeling uit het systeem of boek deze af.
Open via [Bestand], [Patiënten] de patiënt en ga vervolgens naar tabblad “4. Behandelepisodes” en controleer bij ‘Behandelingen:’ of er daadwerkelijke een dubbele behandeling in het systeem staat.
De declaratie is uitbetaald aan een andere zorgverlener
Een andere zorgverlener heeft op deze dag ook eenzelfde behandeling gedeclareerd, in dat geval dient de patiënt zelf de nota te betalen. Dit kun je alleen nagaan door dit na te vragen aan de patiënt of contact op te nemen met de zorgverzekeraar van de patiënt.