Intramed web – Release notes versie 10.2

Algemene aanpassingen

Onthouden verificatie

De beveiligingscode waarmee gebruikers in moeten loggen op Intramed Web kan nu 7 dagen worden onthouden. Als je deze optie aan vinkt hoef je gedurende deze hele periode niet opnieuw een code in te voeren. Wanneer deze termijn verstrijkt kan je ook de nieuwe verificatie weer 7 dagen vasthouden.

Nieuw! Trajecten inzien en aanmaken

Menu item Patiënten

Vanaf deze versie kun je bestaande patiënten opzoeken en zien hoeveel en welke trajecten er voor deze patiënt lopen of zijn afgerond. In het menu is hiervoor de optie “Patiënten” toegevoegd.
Bovenin kun kun je een patiënt opzoeken. Hiervan worden alle trajecten getoond met daarbij:

Op grotere apparaten tonen de trajecten als verschillende rijen in een tabel. Op kleinere, met touch bedienbare apparaten worden de trajecten als kaartjes getoond. Het traject dat als laatste geopend is staat bovenaan. Als er geen trajecten zijn voor een bestaande patiënt wordt dit ook aangegeven.

  • De status. Afgesloten trajecten krijgen de status “Uit zorg”
  • De start- en eventueel einddatum van het traject
  • De klachtomschrijving
  • De diagnose (indien die al is vastgelegd)
  • De hoofdbehandelaar
  • De datum van de meest recente afspraak (ook als deze in de toekomt ligt)
  • Het aantal behandelingen dat aan dit traject gekoppeld is
Nieuw traject aanmaken

Onder de trajecten kan middels de “+ Traject” knop een nieuw traject voor een patiënt aangemaakt worden. Hierdoor is het in Web ook mogelijk om de eerste afspraak voor bestaande patiënten met een nieuwe klacht of hulpvraag te gaan inplannen.

Aanpassingen agenda

Inplannen patiënt

Wanneer je een behandeling wilt inplannen zoek je nu eerst de patiënt op boven de agenda. Dan kun je het juiste traject selecteren waarvoor je een behandeling wilt plannen, of eerst een nieuw traject aanmaken. Door op de “kalender knop” bij het traject te klikken kun je vervolgens in de agenda plannen. Daarvoor zou je eerst de agenda’s kunnen selecteren bij wie je de geselecteerde patiënt eventueel zou willen inplannen.

Je ziet dan de naam van de patiënt waarvoor je aan het inplannen bent in het oranje. Als je een moment kiest, dan is de patiënt en het traject automatisch gevuld. Zo doorloopt je voor inplannen van afspraken op lopende klachten of nieuwe klachten hetzelfde proces.

Wanneer je toch besluit niet in te plannen, kun je doormiddel van de ESCAPE toets de patiënt en het traject weer “loslaten” en zie je dat de naam van de patiënt niet meer getoond wordt. Ook wanneer je het ‘Inplannen scherm’ sluit heb je de patiënt en zijn/haar traject weer “losgelaten”.

Reserveren van tijd of aanpassen afspraken

Als je een reservering wilt maken of een afspraak wilt kopiëren, verwijderen of verplaatsen kun je dat direct in de agenda doen. Je zoekt dan niet eerst een patiënt op. Als je een moment kiest kun je vervolgens aangeven dat je deze tijd wilt reserveren. Deze functionaliteit zat eerder onder rechtermuisknop, en was daardoor niet zo toegankelijk. Indien je een behandeling gekopieerd of geknipt hebt, krijg je ook de optie om deze te plakken.

Zowel op de desktop als op mobiele apparaten beslis je nu eerst welk moment je precies wilt hebben, en kun je daarna inplannen, reserveren of plakken. Op een mobiel apparaat kun je de geselecteerde tijd verplaatsen door lang ingedrukt te houden en het blokje dan naar de precieze tijd te slepen.

Werkweek view

Naast de mogelijkheid om te wisselen tussen dag- en weekview kun je nu ook kiezen voor “werkweek”. De weekenddagen worden dan niet getoond, waardoor er meer ruimte is voor de dagen van de werkweek, Er wordt onthouden welke view je open had staan. Wanneer je Intramed Web volgende keer opstart dan wordt deze view automatisch weer getoond.

De hoofdbehandelaar wordt standaard op de laatst bekende hoofdbehandelaar van de patiënt gezet. Indien deze niet bekend is, wordt de ingelogde gebruiker als hoofdbehandelaar geselecteerd, mits deze therapeut is. Het is daarnaast altijd mogelijk om een andere medewerker te selecteren als hoofdbehandelaar.

De omschrijving van het traject dient gevuld te worden met een omschrijving van de klacht of hulpvraag van de patiënt.

De discipline wordt voorgevuld met de (primaire) discipline van de medewerker die als hoofdbehandelaar is gekozen. Formulieren die aan deze discipline zijn gekoppeld zullen automatisch online beschikbaar worden gesteld voor de patiënt, wanneer dit traject wordt aangemaakt. (mits er gebruik gemaakt wordt van het Patiëntportaal)

Het registeren van het aanwezig zijn van een verwijzing is optioneel. Ook het kiezen van de verwijzer en diens toelichting registreren is mogelijk, maar niet verplicht.

Een startdatum voor het traject is wel verplicht, maar wordt standaard voorgevuld met de huidige datum.

Door op de “aanmaken” knop te klikken wordt het traject aangemaakt en zie je deze ook terug bovenin de tabel met trajecten voor deze patiënt of als eerste kaartje op een mobiele telefoon. Het traject heeft dan nog 0 gekoppelde behandelingen.