Intramed web – Release notes versie 9.40 

Algemene verbeteringen 

Met de 9.40 release zijn er een aantal algemene verbeteringen doorgevoerd op basis van de feedback die we hebben ontvangen. 

Menu op mobiel verborgen
Het menu wordt op mobiele apparaten niet standaard meer getoond. Door op de menu-knop te klikken kun je het menu penen. Hierdoor kunnen de functionaliteiten getoond worden op de totale beschikbare breedte.

Formulier knoppen onderaan
De knop om een afspraak mee in te plannen staat nu rechts onderaan het formulier en deze is hernoemd. In plaats van “Plan afspraak” staat er nu “Inplannen”. Op deze manier kan een gebruiker nadat hij/zij alle velden van boven naar beneden ingevuld heeft gemakkelijk de afspraak inplannen omdat de knop altijd dichtbij is.


Aanpassingen aan Agenda & Afspraken

Met de 9.40 release zijn ook een aantal verbeteringen doorgevoerd aan de agenda en het maken en inzien van afspraken.

Afspraaknotitie
Notities die te maken hebben met een specifieke afspraak kunnen aan de afspraak worden toegevoegd. Dit kan al tijdens het maken van de afspraak maar je kunt de afspraaknotitie ook schrijven in de afspraakdetails wanneer de afspraak al ingepland is. De afspraaknotitie wordt automatisch opgeslagen.

Je kunt afspraken met een afspraaknotitie herkennen door een oranje hoekje. Wanneer je met je muis over een gekenmerkte afspraak beweegt kun je de afspraaknotitie lezen. Op een mobiele telefoon of tablet kun je de afspraaknotitie lezen wanneer je de afspraak open klikt.

Voorlopige afspraken in de agenda
Voorlopige afspraken die bijvoorbeeld zijn ingepland van het patiëntportaal worden ook getoond in de agenda maar zijn iets lichter van kleur. Deze afspraken zijn niet open te klikken, te kopiëren of te verwijderen.


Nieuw: “Mijn Taken”

In versie 9.40 introduceren we een takenlijst naast de Agenda.
Deze takenlijst beheert de gebruiker zelf en geeft hem/haar de mogelijkheid om taken voor zichzelf aan te maken en deze af te ronden.

Jouw openstaande taken
Een taak bestaat uit een titel, eventueel een omschrijving en een deadline. Hiermee wordt de datum bedoelt waarop je de taak wilt uitgevoerd zou willen hebben. De takenlijst groepeert taken met dezelfde deadline en deze secties zijn in en uit te klappen. Je ziet die deadline terug in het kopje van die sectie. Taken die als eerste uitgevoerd moeten worden staan bovenaan in de lijst. Taken met een latere deadline staan lager op de lijst.

Een nieuwe taak aanmaken
Om een nieuwe taak aan te maken klik je op de “+Taak-knop” binnen een sectie. Door op deze knop te klikken opent het paneel waarmee een nieuwe taak aan te maken is op eenzelfde manier als het paneel waarmee een nieuwe afspraak aangemaakt kan worden.

De taak die je aanmaakt krijgt automatisch de deadline van de sectie waarin je de taak wilde toevoegen. Wanneer je (nog) geen openstaande taak hebt kun je altijd een taak toevoegen voor de huidige dag. De deadline kan je vervolgens bij het aanmaken aanpassen naar de gewenste datum. De taak komt na aanmaken automatisch op jouw takenlijst. Een taak moet altijd een titel en een deadline hebben. Een omschrijving is optioneel

Taken afronden
Je kunt een taak afronden door op het open ‘vink-vakje’ te klikken dat voor de taak staat. De taak verdwijnt dan uit het overzicht van openstaande taken en is vervolgens terug te vinden bij de lijst met afgeronde taken. Met de knoppen bovenaan de takenlijst kan je wisselen tussen de openstaande taken en de afgeronde taken. De afgeronde taken zijn anders gesorteerd. Hierbij zie je de taken waarbij de deadline langer in het verleden was onderaan. Een recent afgeronde taak zal daardoor eerder bovenaan staan.

De takenlijst op een mobiele telefoon of tablet
Bij schermen die minder breed zijn kun je de takenlijst terugvinden onder een ander menu item. Naast de Agenda zie je in het menu dan de optie “Taken” waarmee naar de takenlijst te navigeren is.

Wil je meer kunnen met taken?

We zijn benieuwd wat jij nog meer zou willen kunnen met Taken in Intramed web en welke ontwikkelingen voor jou belangrijk zijn.