Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Herinstallatie van Intramed Online vereist na technische aanpassingen

Vanwege technische aanpassingen aan het certificaat van onze applicatie is het noodzakelijk om Intramed opnieuw te installeren als je gebruikmaakt van onze Windows-omgeving (Online 2.0/Intramed Client).

Je kunt dit nu direct doen of wachten tot je tijdens een update de foutmelding “Er is iets fout gegaan tijdens de update. De nieuwe client is niet geïnstalleerd.” ontvangt. Het is belangrijk dat je eerst alle Intramed administraties verwijdert voordat je de installatie opnieuw uitvoert op elke computer of werkplek binnen de praktijk.

Verwijderen van online omgeving voor Windows (Online 2.0/Intramed Client)

  1. Selecteer Start (Windows vlag) en zoek naar ‘Programma’s installeren of verwijderen’.
  2. Scrol in de lijst naar “Intramed-client voor database x” en klik op de regel en selecteer “Verwijderen”. Het kan ook zijn dat je op de 3 puntjes aan de rechterkant moet klikken en daarna de optie “Verwijderen” pas zichtbaar is.
  3. Klik nogmaals op “verwijderen” en volg de wizard tot de client volledig is verwijderd, bevestig met “Ja” indien nodig.
  4. Herhaal deze stappen voor alle Intramed-client administraties op de computer/werkplek.

    Installeer géén nieuwe administraties voor je alle Intramed Client’s (administraties) verwijderd hebt.

Wanneer je er met bovenstaande stappen niet uitkomt, doorloop dan de stappen nogmaals doormiddel van deze handleiding van Microsoft of vraag je ICT-/applicatiebeheerder om hulp.

Nadat je alle Intramed-cliënt administraties op de computer of werkplek hebt verwijderd, kun je de nieuwe versie installeren. De link om de client te installeren vind je in Mijn Intramed onder het kopje “Intramed Online installeren (Windows-omgeving).” Heb je geen toegang tot Mijn Intramed? Vraag dan de link aan je praktijkhouder of neem contact op met ons Service Centrum per e-mail, vermeld daarbij het debiteurennummer.

We begrijpen dat dit impact kan hebben op je werkzaamheden en betreuren de overlast. Onze excuses voor het ongemak. Heb je hulp nodig of vragen over de installatie? Neem dan contact op met ons Service Centrum via www.intramedexpert.nl/support.

Veel gestelde vragen

Raak ik gegevens kwijt als ik Intramed verwijder?
Nee, je raakt geen gegevens kwijt. Deze staan namelijk online op onze server. Je verwijderd dus alleen het programma, geen gegevens.

Moet ik deze stappen ook doen als ik op een Mac werk?
Nee, je hoeft Intramed dan niet opnieuw te installeren, dat is alleen voor de Windows gebruikers.
Wel dien je na een update de “Workspace” te vernieuwen. Om dit te doen ga je naar de instellingen (Het rondje met 3 puntjes) of het tandwieltje, vervolgens kies je voor “Refresh All Workspaces”. Hierna zal de nieuwe versie opgehaald worden en kun gebruik maken van de nieuwste versie van Intramed.

Moet ik Intramed echt op elke computer/werkplek opnieuw installeren?
Ja, je dient Intramed op elke computer/werkplek volledig te verwijderen en opnieuw te installeren.