Intramed web

Intramed web is de volgende stap op weg naar betere zorg, voor jou én voor je patiënten! Door nauwe samenwerking met therapeuten groeit onze web-based softwareoplossing uit tot het best denkbare hulpmiddel voor jouw dagelijkse praktijkvoering.

Lees hier wat de vernieuwde software voor jou betekent, ontdek antwoorden op veelgestelde vragen, en krijg inzicht in de volgende stappen in de ontwikkeling van ons web-based product!

Dit hebben we al gedaan

Praktijken aangesloten op Intramed web
0
Klantpanelleden helpen mee via onderzoeken
0
Feedback rondes
0
Releases per jaar.
0 +

Quick guide

Basis informatie

Inloggen op de omgeving 
Je logt op Intramed web in met je gebruikersnaam en wachtwoord én beveiligingscode die je gebruikt in te loggen in je huidige omgeving van Intramed Online. Belangrijk is dat binnen deze omgeving Tweefactorauthenticatie (2FA) is ingeschakeld.  

Verplichte velden  
De verplichte velden zijn voorzien van een oranje kenmerk zodat je makkelijk ziet welke velden je moet invullen.  

Sneltoetsen 
Binnen Intramed web maken we geen gebruik meer van speciale sneltoetsen zoals in de huidige versie van Intramed. Je kunt nu eenvoudig de reguliere sneltoetsen gebruiken van Windows én MacOS tijdens het werken in Intramed web. Denk hierbij aan een afspraak kopiëren (Ctrl + C/Command + C) en deze hierna in de agenda plakken (Ctrl + V/Command + V).  

Agenda beheer

Afspraak of vervolgafspraak maken 
Je kan een afspraak maken door dubbel te klikken op een leeg tijdvak in de agenda. Op je mobiel werkt dit hetzelfde.  Wanneer je een vervolgafspraak wil maken kun je een eerdere afspraak kopiëren en plakken doormiddel van sneltoetsen of rechtermuisknop in een leeg tijdvak in je agenda. Op je mobiel doe je dat door de afspraak ingedrukt te houden, en op kopiëren te drukken.  

Afspraakdetails 
Door op een afspraak te klikken, opent rechts het paneel met de afspraakdetails. Dit geldt niet voor notities en handelingen die gemaakt zijn in het huidige Intramed.  
 
Afspraaknotitie 
Je kunt een notitie bij een afspraak maken. Dit kan tijdens het maken van de afspraak of in de afspraakdetails. In de agenda kun je zien welke afspraken een afspraaknotitie hebben aan de oranje indicatie.  

Sessiejournaal 
Je kunt vanuit de afspraakdetails je sessiejournaal invullen of bewerken. Ook kun je gemakkelijk naar de volgende of vorige afspraak bladeren via de vorige en volgende knop bovenaan de afspraakdetails. Op je mobiel
zijn deze knoppen niet zichtbaar, daar kun je swipen.
 

Afspraak wijzigen
Via rechtermuisknop kan je een afspraak wijzigen door voor de ‘Wijzigen’ optie te kiezen. Het is ook mogelijk om een afspraak te wijzigen door vanuit de afspraakdetails op de ‘wijzig-knop’ te klikken. 

Afspraak verplaatsen
Door met rechtermuisklik op een afspraak te klikken heb je de mogelijkheid deze te verplaatsen. Wanneer je de optie “Knippen” kiest wordt de afspraak geknipt en tijdelijk doorzichtig weergegeven tot je deze geplakt hebt middels rechtermuisknop op een andere plaats of in dezelfde of een andere agenda.

 

Afspraak verwijderen 
Je kan een afspraak verwijderen door de afspraakdetails te openen en rechtsboven op het prullenbak icoontje te klikken.

Agenda’s van meerdere medewerkers naast elkaar
Je kunt gemakkelijk de agenda’s van een andere medewerker of meerdere medewerkers openen om op zoek te gaan naar een beschikbare plek. Hiervoor open je met de “collega’s-knop” linksboven de agenda een lijstje met alle medewerkers binnen jouw organisatie. Je kunt een andere medewerker aanklikken om diens agenda te openen. Je kunt je eigen agenda eventueel ook uit zetten op deze manier. Op je mobiel meerdere agenda’s naast elkaar zetten door je mobiel horizontaal te houden.

Taken

Jouw openstaande taken
Een taak bestaat uit een titel, eventueel een omschrijving en een deadline. Hiermee wordt de datum bedoeld waarop je de taak wilt uitgevoerd zou willen hebben. De takenlijst groepeert taken met dezelfde deadline en deze secties zijn in en uit te klappen. Je ziet die deadline terug in het kopje van die sectie. Taken die als eerste uitgevoerd moeten worden staan bovenaan in de lijst. Taken met een latere deadline staan lager op de lijst.

Een nieuwe taak aanmaken
Om een nieuwe taak aan te maken klik je op de “+Taak-knop” binnen een sectie. Door op deze knop te klikken opent het paneel waarmee een nieuwe taak aan te maken is op eenzelfde manier als het paneel waarmee een nieuwe afspraak aangemaakt kan worden.

De taak die je aanmaakt krijgt automatisch de deadline van de sectie waarin je de taak wilde toevoegen. Wanneer je (nog) geen openstaande taak hebt kun je altijd een taak toevoegen voor de huidige dag. De deadline kan je vervolgens bij het aanmaken aanpassen naar de gewenste datum. De taak komt na aanmaken automatisch op jouw takenlijst. Een taak moet altijd een titel en een deadline hebben. Een omschrijving is optioneel.

Taken afronden
Je kunt een taak afronden door op het open ‘vink-vakje’ te klikken dat voor de taak staat. De taak verdwijnt dan uit het overzicht van openstaande taken en is vervolgens terug te vinden bij de lijst met afgeronde taken. Met de knoppen bovenaan de takenlijst kan je wisselen tussen de openstaande taken en de afgeronde taken. De afgeronde taken zijn anders gesorteerd. Hierbij zie je de taken waarbij de deadline langer in het verleden was onderaan. Een recent afgeronde taak zal daardoor eerder bovenaan staan.

De takenlijst op een mobiele telefoon of tablet
Bij schermen die minder breed zijn kun je de takenlijst terugvinden onder een ander menu item. Naast de Agenda zie je in het menu dan de optie “Taken” waarmee naar de takenlijst te navigeren is.

Starten met Intramed web

Link omgeving
Wanneer je als gebruiker wilt starten met het gebruik van Intramed web, heb je Intramed Online of Intramed Compleet nodig. Als de praktijk het Intramed Online of Intramed Compleet pakket heeft, is er een unieke omgevingslink aangemaakt die je kunt gebruiken om in te loggen.  

Deze link is per e-mail verstuurd naar de praktijkhouder toen we de praktijk hebben aangesloten op Intramed web. Daarnaast kun je de link ook vinden in Mijn Intramed onder het kopje “Intramed Web”. 

Intramed web start icoon op je startscherm plaatsen 
Intramed web is volledig webbased, wat betekent dat je het ook kunt gebruiken op je mobiele telefoon. Om snel en makkelijk toegang te hebben tot je Intramed web omgeving, kun je de website toevoegen aan je startscherm van je telefoon.

iPhone of iPad 

  1. Open Safari op je iPhone en navigeer naar de omgeving van Intramed web  
  2. Tik op het deelpictogram (een vierkant met een pijl omhoog) onderaan of bovenaan je scherm.
  3. Scroll naar beneden en zoek de optie “Voeg toe aan startscherm”, tik hierop. 
  4. Je kunt de naam aanpassen als je dat wilt. Dit is de naam die onder het pictogram op je startscherm zal verschijnen. Dit is handig wanneer je op meerdere administraties van Intramed inlogt. 
  5. Tik op “Voeg toe” (Add) in de rechterbovenhoek van het scherm. De website wordt nu toegevoegd aan je startscherm als een pictogram, net als een app.
Tip: Bekijk de instructie hiernaast hoe je dit kan doen!

Android of Tablet 

  1. Open Safari op je iPhone en navigeer naar de omgeving van Intramed web.  
  2. Tik op het deelpictogram (een vierkant met een pijl omhoog) onderaan of bovenaan je scherm.
  3. Scroll naar beneden en zoek de optie “Voeg toe aan startscherm”, tik hierop. 
  4. Je kunt de naam aanpassen als je dat wilt. Dit is de naam die onder het pictogram op je startscherm zal verschijnen. Dit is handig wanneer je op meerdere administraties van Intramed inlogt. 
  5. Tik op “Voeg toe” (Add) in de rechterbovenhoek van het scherm. De website wordt nu toegevoegd aan je startscherm als een pictogram, net als een app.

Tip: Bekijk de instructie hiernaast hoe je dit kan doen!

Veel gestelde vragen

Algemeen

Ja, Intramed web kan alleen in een browser worden gebruikt, ongeacht het apparaat. Intramed Web is beschikbaar op computers, tablets en smartphones, ongeacht het merk.

Als je op een eigen server werkt óf wanneer je niet het Intramed Online of Intramed Compleet pakket hebt is het straks niet mogelijk om gebruik te maken van Intramed web.

Wil je hier toch gebruik van maken? Dan is het mogelijk om over te stappen naar Intramed Compleet. Neem dan contact op met info@intramed.nl, dan helpen we je graag verder! 

In de beginfase van Intramed web zijn alleen de functionaliteiten van Intramed Mobiel en wat extra functionaliteiten beschikbaar.

Dit wil zeggen dat je de ontwikkelde onderdelen in Intramed Web al wel gewoon probleemloos kunt uitvoeren, maar alle andere zaken nog in het huidige Intramed moet doen. Het is uiteraard de bedoeling dat je uiteindelijk volledig met Intramed Web kunt werken.

Klanten die in de eerste fases meedoen, krijgen persoonlijke begeleiding. Maar hoe meer klanten Intramed Web krijgen, hoe lastiger dat wordt. Dus dan zullen we andere mogelijkheden bieden, zoals webinars, een quick guide en/of cursussen.

Daarnaast zitten medewerkers op ons Service Centrum klaar om je te helpen als je er toch niet uitkomt. Maar de essentie van Intramed Web is dat het gebruikersgemak groot is. Dus werken met Intramed web gebruiken zal echt een fluitje van een cent zijn!

Werk je met Intramed Online of Intramed Compleet? Dan ben je al aangesloten op de omgeving die nodig is voor Intramed web. Belangrijk is dat je in de praktijk met Tweefactorauthenticatie (2FA) werkt om in te kunnen loggen op Intramed web. 

Werk je met Intramed Compleet en heb je 2FA ingesteld? Dan ben je klaar om te gaan en krijg je van ons in Q4 van 2024 een bericht. Werk je nog niet met Intramed Compleet? Neem dan contact op met info@intramed.nl, dan helpen we je graag verder! 

Intramed web en de huidige online omgevingen zijn aan elkaar gekoppeld. Daardoor kan je werken in beide omgevingen en worden de gegevens die je in Intramed gebruikt opgeslagen in dezelfde administratie.

Intramed web biedt alle functionaliteiten van Intramed Mobiel, en meer. We willen echter eerst zeker weten dat onze gebruikers tevreden zijn met Intramed web. Daarna zullen we gefaseerd Intramed Mobiel uitschakelen. Dit staat voorlopig nog niet gepland, maar zodra het zover is, zullen we je op tijd informeren.

Wanneer je het Intramed Online of Intramed Compleet pakket hebt kun je voor het einde van 2024 starten met Intramed web. Wel hangt af van diverse zaken, zoals je pakket/ online omgeving en of je 2FA geactiveerd hebt in de systeemgegevens. 

We streven ernaar om met Intramed web slimmere keuzes te maken zodat het pakket minder complex wordt, maar haar gebruikers net zo goed, of beter ondersteunt. Intramed web zal in eerste instantie een aanvulling zijn op het bestaande pakket. Om die reden willen we Intramed web iedere 6 weken aanvullen met functionaliteiten die in het huidige pakket worden gemist of echt bijdragen aan het verlichten van de administratieve last of tijd die dit kost.

Op termijn zullen steeds meer gebruikersbehoeften ondersteund worden in Intramed web. Dat hoeft niet te betekenen dat alle functionaliteiten ook een plekje krijgen in Intramed web. Ons uiteindelijke doel is dat iedere gebruiker zijn doelen zo gemakkelijk en snel mogelijk moet kunnen bereiken in Intramed web en we hopen dat het reduceren van de hoeveelheid functionaliteiten hier juist aan bij kan dragen.
 

Intramed web zal vanaf Q4 van 2024 beschikbaar voor alle Intramed Online of Intramed Compleet klanten. We zijn begonnen met de ontwikkeling van Intramed web, met de functionaliteiten van Intramed Mobiel. Hier kun je als gebruiker van elke beroepsgroep gebruik van maken. 

Intramed web is intuïtief, modern, gebruiksvriendelijk en sluit aan op de klantwensen. Om dit te bereiken is het ontwikkelproces compleet ingericht rondom de gebruiker. Naast hulp en expertise van externe partijen worden klanten gedurende de hele ontwikkeling nauw betrokken bij dit proces.

Dit doen we door middel van onderzoek, usertesten, brainstormsessies en online testen. Continu meten we het gebruiksgemak van wat we hebben bedacht. En wat we bedenken komt mede vanuit sessies met gebruikers.

Intramed web zal gefaseerd aangeboden worden. Met die fasering zorgen we ervoor dat we software leveren die werkt en aansluit bij de klant. In het begin start een klein aantal geselecteerde  klanten met een beperkt aantal functionaliteiten.

In deze fases hebben wij nauw contact met de klant zodat we gecontroleerd en snel feedback kunnen ophalen en de functionaliteiten verder kunnen optimaliseren. De stapjes die we maken worden steeds groter, in Q4 van 2024 hebben alle Intramed Online of Intramed Compleet klanten toegang tot de béta versie van Intramed web.

Bij het gebruik

Op dit moment kun je nog geen nieuwe behandelepisode aanmaken. Voor het aanmaken van een nieuwe behandelepisode kun je de huidige versie van Intramed gebruiken.

Nee, helaas kun je op dit moment geen afspraak opnieuw in de agenda plaatsen.

Omdat je in Intramed web nog niet de volledige verslaglegging kunt doen, maar alleen het sessiejournaal kunt invullen, is het op dit moment niet mogelijk. Het hoofddoel van het behandelplan kun je momenteel alleen invullen of aanpassen via de verslaglegging in de huidige versie van Intramed.

Ja, via het icoontje linksboven in de agenda kun je selecteren van welke collega’s je de agenda zou willen inzien. Op je mobiel kan dit ook alleen dien je dan je mobiel horizontaal te houden.

Het is nu nog niet mogelijk om een nieuwe patiënt aan te maken. Wanneer je de patiënt in het huidige pakket aanmaakt, is deze wel direct beschikbaar in Intramed web. 

 

Je kunt de afspraak pas inplannen wanneer alle verplichte gegevens zijn ingevuld. Deze verplichte velden herken je aan het oranje kenmerk aan de linkerkant. Hiernaast geeft Intramed web aan welke velden nog ingevuld of aangepast dienen te worden.

Verplichte velden zijn voorzien van een oranje kenmerk, zodat je gemakkelijk kunt zien welke velden je minimaal moet invullen om een actie in Intramed web uit te voeren.

De locatie of tekst van een roosterblok wordt nu nog niet getoond. Dit zal in een volgende versie wel beschikbaar komen. 

Om een nieuwe afspraak te maken dubbel klik je op een beschikbare plaats in de agenda. Dit werkt ook zo wanneer je Intramed web op een mobiele telefoon of tablet gebruikt.  

Alleen definitieve behandelingen kunnen worden geraadpleegd door erop te klikken. Er verschijnt dan een paneel met details van die behandeling en de patiënt. Voor voorlopige afspraken, notities of handelingen geldt dit niet. 

Release notes, nieuws en meer!

Overstappen naar Compleet!

Benieuwd wat Intramed web voor jouw organisatie kan betekenen?

Met het webbased Intramed werk je vanuit je browser. Zo kun je gemakkelijk via bijvoorbeeld je mobiele telefoon of tablet inloggen op Intramed. Als Intramed Compleet klant krijg je toegang tot deze webomgeving zodra die beschikbaar is. Werk je nog niet met Intramed Compleet? Overstappen kan eenvoudig! Maak voor meer informatie over het webbased Intramed in Intramed Compleet en/of een offerte een afspraak met je accountmanager.