Nieuwe Intramed versie 9.39 beschikbaar!

Beste klant, 

Intramed versie 9.39 is nu beschikbaar op onze website! In deze versie vind je weer diverse verbeteringen en vernieuwingen. In dit bericht delen we de belangrijkste wijzigingen waar we de afgelopen periode aan hebben gewerkt. 

Generieke declaratiestandaard (GDS) 
Zorgverzekeraars Nederland (ZN) heeft in samenspraak met de koepelorganisaties, KNGF, PPN en NVVP bepaalt dat op 1 januari 2025 de nieuwe GDS standaard definitief in zal gaan.  

Wij hebben dit traject na bekendmaking van de definitieve datum weer opgepakt om ervoor te zorgen dat Intramed voor jou helemaal klaar zal zijn als de nieuwe declaratiestandaard ingaat.  
In deze en de komende versies zullen we elke versie aanpassingen maken om helemaal klaar te zijn voor de GDS overgang. Zoals je van ons gewend bent, zullen we je de komende maanden meenemen in de ontwikkeling van de GDS.

Diversen 
We hebben verder een aantal verbeteringen doorgevoerd. In dit bericht stippen we de belangrijkste aan. De volledige lijst aan verbeteringen staat bij de “Nieuwe mogelijkheden” in de releasenotes.  
Die zijn te downloaden via deze link.

Gebruikersinstellingen kunnen resetten  
Sommige gebruikersinstellingen zijn door onze gebruikers zelf niet aan te passen. Zij moeten daarvoor contact opnemen met het Service Centrum. Denk bijvoorbeeld aan de vraag om vragenlijsten automatisch aan te bieden aan het eind van de planningswizard. Als je daar koos voor ‘Nee’ en je laat deze vraag ook niet meer tonen, kon je dat niet voor een volgende keer terugdraaien. 

Vanaf nu kun je zelf gebruikersinstellingen terugzetten naar de standaard instellingen. Dit kan via [Systeem], [Onderhoud]. Hier staat de nieuwe optie “Gebruikersinstellingen resetten”. Zodra je hier op klikt, kun je vragen waarbij je eerder aangaf “deze vraag niet meer stellen”, weer opnieuw beantwoorden. 

Gebruikers vanuit gebruikersgroep 1 krijgen daarnaast ook de optie beschikbaar om dit voor al hun medewerkers uit te voeren.  

Verbetering invoercontrole scherm 
Een wens van veel gebruikers was om sneller het scherm ‘Gegevens controleren en aanvullen’ te zien voordat je gaat declareren. Ook dat hebben we in deze versie opgelost.  Op dit moment wordt het scherm ‘Gegevens controleren en aanvullen’ getoond met de gegevens van alle medewerkers. Als behandelaar wil je vaak alleen je eigen gegevens controleren en daarvoor moest je eerst het filter openen, je eigen naam invullen en daarna nog eens de gegevens ophalen.  

Met deze versie wordt direct het filterscherm geopend, met je eigen naam ingevuld als je een behandelaar bent. Met een enkele klik op “OK” worden je eigen gegevens direct opgehaald. Dit zorgt voor een beter overzicht van openstaande acties bij het scherm “Gegevens controleren en aanvullen” 

Als je geen behandelaar bent wordt je eigen naam niet ingevuld in het filterscherm en krijg je alsnog alle openstaande acties van het scherm ‘Gegevens controleren en aanvullen’ te zien. 

Bedrag van 0,00 euro wordt nu ook op de nota getoond 
Vanuit een aantal gebruikers hebben we feedback gekregen dat een nota met een factuurbedrag van 0,00 niet werd goedgekeurd door de zorgverzekeraar omdat wij dit weglieten op de nota. Dit hebben we met deze versie opgelost. Als het factuurbedrag 0,00 is wordt dit voortaan niet meer weggelaten, maar ook zo getoond op de factuur.  

Verbetering rapport arbeidstijd 
Via menu Rapporten -> Tijdsbesteding -> Arbeidstijd kun je een tijdsbesteding-rapport opvragen. Helaas werkte dit bij groepsbehandelingen niet altijd goed. De duur van behandelingen die op hetzelfde moment plaatsvinden door dezelfde behandelaar werden bij elkaar opgeteld. Dus ook als er 2 behandelingen van 30 minuten van 10:00 tot 10:30 stonden bij een behandelaar, werd dit geteld als 60 minuten arbeidstijd. 

We hebben het rapport anders opgebouwd waardoor dit ook is aangepast. Voortaan worden overlappende tijdstippen maar 1 keer meegeteld. 

Twee-wekelijks rooster kunnen instellen 
Binnen Intramed kun je als medewerkers een rooster voor jezelf instellen op tabblad 6. Agenda van je eigen medewerkerskaart. Een veelgehoorde wens was om het mogelijk te maken dat je een afwijkend rooster kan instellen voor een 2e week. Tegenwoordig werken bijvoorbeeld veel mensen de ene week 5 dagen en de andere week 4 dagen.  

Met versie 9.39 hebben we dit mogelijk gemaakt en kun je een afwijkend rooster instellen. Op de plek waar je nu het rooster instelt is er een kolom bijgekomen om een rooster voor de 2e week in te stellen. 

Zie onze uitgebreide releasenotes voor meer informatie over hoe je dit kunt instellen.  

Nieuwe Intramed versie 

Vanaf 10 Juli worden onze klanten die met Intramed Online/Compleet werken, overgezet naar de nieuwe versie. De klanten die de versie zelf installeren, kunnen deze nu downloaden vanaf onze website. Uitgebreide informatie over alle nieuwe functionaliteiten in deze versie lees je hier

Ben je een Mac gebruiker? Vergeet dan niet je workspace te verversen, zodat jij de nieuwste versie kunt gebruiken.  
 
Tenslotte wensen wij je een hele fijne zomerse vakantieperiode! 

Met vriendelijke groet 

Team Intramed