Veel gestelde vragen die je misschien ook interessant vindt.
Bij het uitvoeren van een COV-check krijg ik de volgende melding: “Forbidden 403”
Om een controle op verzekeringsrecht (COV) uit te kunnen voeren is het noodzakelijk om een geldig VECOZO systeemcertificaat te hebben. Dit certificaat moet aanwezig zijn binnen de internetopties van de computer waar je op werkt.
Om te controleren of je certificaat aanwezig is ga je in Intramed naar menu [Systeem], [Configuratie], [Internetopties]. Ga naar het tabblad “Inhoud” en klik op “Certificaten”. Op het tabblad “Persoonlijk” moet het VECOZO servercertificaat aanwezig zijn. Dit certificaat herken je aan de naam (de naam bevat allemaal cijfers) en in de kolom “Verleend door” staat “VECOZO – G3”. Als hier wel een certificaat staat wat verleend is door VECOZO maar je eigen, of een collega’s naam bevat, is dit een persoonlijk certificaat van VECOZO. Dit certificaat werkt alleen op de website van VECOZO en kan Intramed niet gebruiken en geeft bij een COV-controle de melding “Forbidden 403”.
Als er wel een servercertificaat aanwezig is, kan het zo zijn dat VECOZO deze heeft ingetrokken.
Het kan ook zo zijn dat het certificaat verlopen is. Controleer daarvoor de kolom “Verloopdatum”; als deze datum al verstreken is zal de COV-controle niet meer werken.
Als er wel een servercer
Neem contact op met VECOZO om bovenstaande problemen op te lossen.