Hoe kan ik een afspraakbevestiging instellen in Intramed?

Je kunt een afspraakbevestiging instellen in Intramed. Met deze optie ontvangen patiënten een e-mail met alle details over hun afspraak. Dit helpt om misverstanden te voorkomen en vermindert het aantal no-shows.

  1. Om een afspraakbevestiging in te stellen, ga je naar [Systeem], [Organisatie], [Emailinstellingen], en selecteer tabblad 2. “Per soort e-mail”.
  2. Klik aan de linkerkant op “Afspraakbevestiging” en selecteer aan de rechterkant het ontwerp “Afspraakbevestiging” door op het pijltje te klikken bij het ontwerp.
  3. Als je het ontwerp wilt aanpassen, klik dan eerst op het pijltje bij het ontwerp en vervolgens op de knop linksboven “Wijzig”. Hier kun je de tekst naar wens aanpassen.
  4. Ditzelfde kun je ook doen voor de “Eerste afspraakbevestiging”. Dit bericht kan hetzelfde zijn als de normale afspraakbevestiging, of je kunt er extra informatie in kwijt voor nieuwe patiënten.
  5. Zorg ervoor dat de patiënt een e-mail ontvangt door op tabblad 1 van de patiëntkaart, onder het e-mailadres, de optie “Afspraakbevestiging via e-mail” aan te vinken.