Veel gestelde vragen die je misschien ook interessant vindt.
Hoe kan ik een patiënt zonder BSN declareren in Intramed?
Om patiënten die in Nederland woonachtig zijn en die geen BSN nummer hebben te kunnen declareren, hoeft er bij het BSN nummer niets te worden ingevuld. Er wordt dan automatisch ‘999999999’ ingevuld. Het is echter wel vereist dat er een basispolis staat vermeld op tabblad “2. Polissen/Mailing” van de patiëntkaart die op dat moment geldig is.
Gaat het om een asielzoeker als patiënt? Zorg dan dat je, omdat er bij RMA geen aanvullende verzekering is, de volgende aanpassing doet in je contract(en). Ga naar [Bestand], [Contracten] en zet bij het betreffende contract een “Ja” bij “Overschrijding vergoeding naar verzekeraar” en bij “Eerste N chronisch naar verzekeraar”.
Hierdoor zullen de behandelingen altijd naar de verzekeraar gaan, ook al is deze niet chronisch en is er geen aanvullende verzekering aanwezig.