Hoe kan ik instellen welke nota lay-out er wordt gebruikt voor het declareren?

Op tabblad ‘3. Nota instellingen’ van de systeemgegevens kun je nota lay-outs instellen die gelden voor alle medewerkers. Hier kun je per medewerker van afwijken via tabblad ‘4. Declareren’ van de medewerkergegevens. Op tabblad ‘7. Codelijstinstellingen’ van een medewerker kun je ook nog per codelijst een aparte nota lay-out instellen.

Het nota-ontwerp voor nota’s en creditnota’s kun je instellen bij de systeemgegevens. Ga daarvoor naar menu [Systeem], [Organisatie], [Systeemgegevens], tabblad ‘3. Nota instellingen’. De nota lay-outs die je hier instelt gelden voor alle medewerkers. Je kunt een lay-out instellen voor elk type nota en/of per medewerker kun je een nota-ontwerp instellen. Ga daarvoor naar menu [Systeem], [Organisatie], [Medewerkers] en dubbelklik op de betreffende medewerker. Ga naar tabblad ‘5. Declareren’ om een nota lay-out in te stellen.

Je kunt ook nog een aparte nota lay-out instellen voor een specifieke codelijst (bijvoorbeeld een niet-nagekomen afspraak). Dat doet je op tabblad ‘7. Codelijstinstellingen’ van de medewerkergegevens. Druk op de toetsen ‘Ctrl’ + ‘Ins’ of klik op het icoon en vul de velden in het is alleen nog mogelijk om een ontwerp per declaratieregel te gebruiken en/of aan te maken.