Veel gestelde vragen die je misschien ook interessant vindt.
Waarom wordt het Burgerservicenummer (BSN) van sommige patiënten niet meegestuurd met de declaratie?
Een BSN wordt alleen meegestuurd met de declaratie als deze is geverifieerd via VECOZO of de Gemeentelijke basisadministratie. Dat doe je door een Controle Op Verzekeringsrecht (COV) of een BSN-controle uit te voeren. Via de knop ‘Opties’ op tabblad ‘1. Algemeen’ van de patiëntgegevens vindt je deze opties.
Het Burgerservicenummer van een patiënt wordt alleen meegestuurd met de declaratie als de bron vertrouwd is. Dat betekent dat het BSN is geverifieerd door VECOZO of de Gemeentelijke basisadministratie. Op verschillende plekken in Intramed kun je de gegevens controleren:
- Controleren van één patiënt: Via de knop ‘Opties’ op tabblad ‘1. Algemeen’ van de patiëntgegevens (menu [Bestand], [Patiënten] en dubbelklik op de betreffende patiënt). Je vindt hier de opties ‘Controle op Verzekeringsrecht’ en ‘Opvragen/Verifiëren BSN’.
- Controleren van een patiëntenlijst: Via de knop ‘Opties’ in de patiëntenlijst (menu [Bestand], [Patiënten]) vindt je ook de opties ‘Controle op Verzekeringsrecht’ en ‘Opvragen/Verifiëren BSN’. Je kunt dan de gegevens van de gehele (gefilterde) lijst ophalen.
- Controleren over een bepaalde periode: Via de knop “Opties” in de agenda (menu [Bestand], [Agenda]) zijn ook de opties ‘Controle op Verzekeringsrecht’ en ‘Opvragen/Verifiëren BSN’ beschikbaar. Je kunt dan de gegevens van patiënten over een bepaalde periode ophalen.
Voor het uitvoeren van een COV heeft u een G4-systeemcertificaat nodig. Ga naar www.VECOZO.nl voor meer informatie. Voor het uitvoeren van een BSN controle heeft u een UZI-pas of UZI-certificaat nodig.